Giliszta az automatában

szeptember 18, 2010 - 05:36 | Család, Gyermekek – szülők kategória | 11 hozzászólás
Címkék: , , , , , , , ,

Egy szép szabadságreggelen horgászni indultunk a családdal. Apa, halaktól szinte hemzsegő külföldi tavakon kapott újfent vérszemet, a trónörökös beavatási szertartására készül. Előző délután már beszereztük az ifjonc horgászbotját, volt horog, orsó, damil (ilyen szakszavakat tudok ám!), meg istentudja miféle érdekesebbnél érdekesebb kütyük, plusz jókora adag elengedhetetlenül szükséges kellék kölcsönben a család igazán profi horgászától, Jóska bátyjától.

Jó félórát eltöltöttünk a horgászboltban. Tudatlanságomban és érdektelenségemben már az összes horgászszéket kipróbáltam, ki is választottam azt az egyet, amelyben akár egésznapos horgászásokat is túlélnék, persze annyi pénz nincs is… Aztán kibukott belőlem a háziasszony, s természetesen valami jókora lapítószerű faalkalmatosság vonta magára figyelmemet, hiszen ennek éppen szűkében vagyok. Képzeljétek, tényleg lapító volt, vagy gyengébbek kedvéért vágódeszka, na. Speciálisan halak feldolgozására kialakítva. A zsákmány farkát szépen becsíped a lapító egyik végén egy fém csipeszszerűségbe, aztán kedvedre vakargathatod le a sok pikkelyt. A takaros bakancsokat is szemügye vettem, áruk az van, meg kell adni, biztos olyan jók is. A pólók-dzsekik is sorra kerültek. Végül már azt is felfedeztem, hogy az elég hosszú bolt végében fegyvereket árulnak JJJ A pultnál a helyzetemet tökéletesen átérző fiatal lány készségesen felvilágosított. Most már azt is tudom, hogy csekély ezer euróért olyan, de olyan fegyvert vehetnék… ha engedélyem volna, persze. Végre a fiúk is végeztek. Most már sejtem, mit érezhetnek a teremtés koronái, amikor szívük hölgye vásárol… Ja, horgászás. Szóval, mindent beszereztünk. Na de a csali, az csakis frissen jó.

Reggel autóba be, a helyszín meglepetés, annyi jó tippet kaptunk a viszonylag halat is rejtegető tavakra nézvést. Azt azért tudtam, hogy keletre megyünk. Furcsa volt aztán az ettől eltérő útvonalválasztás. Csodálkozásomra a nagy horgász azt felelte, hogy megyünk csalit venni az automatához. Olyan jót nevettem, hiszen az én kedvesem valami ritka jó humorú. Ráadásul szereti beetetni a tudatlanabb népeket, s olyan faarccal teszi, hogy sokára esik le a tantusz. Méghogy csaliautomata? Ezt el is kéne higgyem? Kávé, tea, csoki, chips, az igen. De féreg? Na persze, nyűautomata és gilisztaautomata, még mit nem! Mire kórusban bizonygatni kezdték, már oda is érkeztünk, és teljes pompájában tárult elém a csaliautomata, mindjárt kettő is, kövér nyüveket és rózsaszínen tekergő gilisztákat, kukoricaszemeket rejtegető dobozokkal, a legszélesebb csaliválasztékkal. Pár lejt benyomtak, a megfelelő gombot megnyomták, s nyithatóvá vált a megfelelő ajtócska a megfelelő hőmérsékleten tárolt kukacokkal teli dobozokra. Erre varrjatok gombot! Nézzétek csak:

Bemegy szépen a pénzecske...

Bemegy szépen a pénzecske...

... és máris kézben a sok csali

... és máris kézben a sok csali

Amúgy a horgászás teljes sikerélmény volt…! Hihetetlen, de még nekem is, igaz, teljesen más okokból. És ez mind nem horgászmese…!

11 hozzászólás »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. Nem semmi ez az izé…..
    S mit fogtál?

  2. A fiam szerint két nagy halat szalasztottam el… Szerintem a bot végét fogtam… de a világ végén voltunk, no térerő, autók csak a horgászok parkolt járművei, a csendbe csupán a fogások izgatott vagy örömkiáltásai, felhős volt az ég, s a néha kibúvó nap olyan fényeket teremtett az erdős domboldalak között húzódó tóval… És hát birtokba vehettem a támlás kölcsön-horgászszéket, s onnan gyönyörködtem a fiaimban, s ott kötögettem… mint egy anyóka. Még a nyűautomatát is meg tudom bocsátani 🙂 Nagyon várom a következő horgászást…! 🙂

  3. igeeeen, en ilyet Besztercen lattal eloszor, valamikor iden februarban, de nem volt mivel lefotoznom….zsenialis talalmany! mondjuk en nem vagyok horgasz, de apum igen….miutan jol kiszorakoztam magam az automata ugyen, felhivtam es beszamoltam neki rola :)) merges lett hogy Kolozsvaron miert nincs ilyen….

  4. No, most már van, legalábbis egy helyen biztos 🙂

  5. holholhol? kuldjem el apucit automatazni :))

  6. Eni mitzimacska, a Salcamului utcában. A Garibaldi hídon átjössz a város felé egyenesen, amíg az utca végére érsz, ott jobbra fordulsz, pár méter után, az utca bal felén, a malomárkon túl van a nyűautomatás kuckó. Be kéne nyújtsam a számlát a boltnak… 🙂

  7. Úristen, Edit, én anno még Szászfenesre jártam parasztoktól kunyerálni… pár lejért megengedték, hogy feltúrd a ganédombjukat. És milyen tudomány járt vele… van ám vékony-, vastag- és pirosgiliszta. S amíg élt az Avicola nevű csürkeárvaház, addig az ottani valakinek kellett öt lejt adni egy befőttesüvegnyi féregért…
    Most meg otomatából pottyantják a körkörös és hosszanti izmos izémizéket. Maholnap pár lejért amatőr búvárok akasszák horgunkra a halakat. Már a pecázás sem a régi – amúgy nem bánom, elképzelhető, hogy majd odahaza én is újra nekiállok e rég megszeretett és évtizede nem űzött hobbinak. Automatával vonzóbb a dolog – mióta Mozartot túléltem, nincs kedvem ganédombban turkálni.

  8. Így gusztább… vannak csodák, ugyi? 🙂

  9. Na de nem arultad el, hogy a bot vegen kivul mit fogtatok? Mi volt a nagy zsakmany? 🙂

  10. Kiváncsi Fáncsi, csak én fogtam a bot végét… A fiúk a gilisztán kívül még halat is fogtak, tényleg. Sőt, Ákos egyszerre kettőt is, és ez igazán nem horgászmese 🙂 Szóval a beavatási szertartás teljes sikerrel járt. Az öt halból végül csak hármat hoztunk haza, de azt meg nem mondom már, hogy miféle hal volt, ilyet tőlem elvárni nem lehet… 🙂

  11. Szoval megvolt a vacsora! Erre voltam Fancsi…azaz Kivancsi 😉


Vélemény, hozzászólás?

WordPress.com ingyenes honlap vagy saját honlap létrehozása.
Entries és hozzászólás feeds.

